Kennismaken met India - Reisverslag uit Agra, India van Lon - WaarBenJij.nu Kennismaken met India - Reisverslag uit Agra, India van Lon - WaarBenJij.nu

Kennismaken met India

Door: Lon

Blijf op de hoogte en volg Lon

27 Mei 2014 | India, Agra

Hi lieve mensen,
Bericht uit India. Zaterdagnacht aangekomen in Delhi. Zelfs in het donker komt India echt bij je binnen. De geur, de drukte, de mensen die op straat leven en overal liggen te slapen. Zondag bij daglicht kennis gemaakt met de stad, hysterisch! Met de bus een stadstour gedaan; het parlement, India Gate, graf van Humayun, de minaret Qutab Minar en het alledaagse stadsleven. In een woord: kleurrijk.
Gisteren zijn we vroeg vertrokken naar Fatehpur Sikri, een spookstad die 400 jaar geleden verlaten is en helemaal bewaard gebleven. Veel marmer en beeldhouwwerk, in vroeger tijden in alle fonteinen water met rozenblaadjes, de wanden waren afgewerkt met diamanten, sandelhouten trappen, wierook en bloemenslingers. Na een lange dag in de bus komen we aan in Agra, het hotel heeft uitzicht op de Taj Mahal vanaf het dakterras. 'S avonds hebben we een candle-light diner gehad op het dak. De nieuwe president is vandaag geïnstalleerd waardoor er in het hele land en dus ook in Agra vuurwerk is. Wauw.
Vanochtend beetje vroeg opgestaan (4.45u) om de Taj Mahal bij zonsopkomst te zien, absoluut de moeite waard, heel indrukwekkend en prachtig. Dit hotel heeft een zwembad en daar heb ik vanochtend heerlijk in gedobberd. Tot 10.30u en toen werd t echt te heet. Vanavond gaan we met de nachttrein naar Varanasi, we weten nu al dat de trein 3,5 uur vertraging heeft, voorlopig zijn we dus nog even in het hotel......

En dan de Lonneke-avonturen tot dusver: tot nu toe 1 blauwe plek omdat ik met mijn enkel tegen het bed aan knalde. Mijn nieuwe broeken die ik voor de vakantie gekocht heb en lekker fris gewassen mee heb genomen, zijn gigantisch gekrompen en liggen al in de kliko want pas ik met geen mogelijkheid in. Eerste wildplasmomentje gehad; achter mooie boom, uitgezocht door buschauffeur. Vanochtend liep ik onder de poort door het terrein van de TM op toen een duif mij begroette door op mijn hoofd te poepen, jakkie. Complete invasie van kind-verkopers over de groep heen gehad. Als je denkt dat verkopers aanhoudend kunnen zijn, dit slaat alles. Erg grappig is dat ik al een aantal keer op de foto ben gezet, heel idioot als mensen met je op de foto willen. Ook kinderen die samen met hun ouders komen vragen of ze me een handje mogen geven. Net of ik eoa celebrity ben, haha. Oja, ik heb echt niets met curry of spicy food!!

De groep: Inge, Luc, Mia, Krista, Robert, Norbert, Michel, Nico, Manu, Faisal en Erwin de reisleider.

Tot bij de volgende wifispot, xx

  • 27 Mei 2014 - 11:42

    Dymphie:

    Jhaaa!! Daar is ze dan!
    We maakten ons al zorgen hier :-)
    Mooi verhaal Lon en fijn dat de typische Lonneke ongelukjes ook gewoon in India doorgaan, dat hoort er nu eenmaal bij :-)
    Geniet ze daar en we kijken uit naar een volgend bericht!!
    xx Dymphie
    (en een dikke kus van Max :-) )

  • 27 Mei 2014 - 11:50

    SuuS:

    Hi Lonnepon,

    Klinkt alweer als een mooi avontuur! Je bént ook een celeb, wijd en zijd and all. Die duiven, hoe dúrven ze! Gewoon terugpoepen! En geld vragen hè, voor die foto's, dan betaalt deze vakantie zich meteen terug :).
    Stay safe darling en keep away from the vindaloos. xoxo

  • 27 Mei 2014 - 14:05

    Ilja:

    Ohhhh die Taj Mahal, mooi! Zou willen dat ik erbij was... Ondanks de hitte, te kleine broeken, schijtende duiven en de curry... zou het allemaal voor lief nemen ;) Te gek Lon, geniet van elke dag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lon

Actief sinds 18 Mei 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2621

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Cultureshock!

Landen bezocht: