Hemeltrein naar China - Reisverslag uit Xi'an, China van Lon - WaarBenJij.nu Hemeltrein naar China - Reisverslag uit Xi'an, China van Lon - WaarBenJij.nu

Hemeltrein naar China

Door: Lon

Blijf op de hoogte en volg Lon

17 Juni 2014 | China, Xi'an

Ni Hao! Vanuit Xian, China deze keer.

Zondag om 12.00u op de hemeltrein gestapt in Lhasa. Afscheid nemen van deze stad viel zwaar, het voelde alsof we naar huis gingen maaaaaar we hebben nog een week China voor de boeg.

De treinreis was een avontuur op zich. Denk aan een hokje van 1,5 x 2 mtr met daarin 6 britsen, 3 aan de ene en 3 aan de andere kant boven elkaar. Natuurlijk had ik een bedje bovenin, soepele Joep is nu getraind, haha. Koffer, tassen, eten, drinken en ik in dat bedje. Comfi, nope. Hilarisch absoluut. Alles doe je in een propvolle trein, veel beter dan ding in India, maar toch bizar. Heb ik al verteld dat de reis 33 uur duurde (uiteindelijk 34 want met een uur vertraging kwamen we aan). Het uitzicht is spectaculair. Op hoogte (tussen de 4000 en 5500mtr) is er niets, zelfs de yaks laten het afweten. Wel super mooie toppen en vergezichten. De trein is uitgerust met zuurstof en heeft een arts aan boord voor het geval dat. Na ongeveer 24 uur zijn we overgestapt op een andere trein (zonder zuurstof) en met (nog) schone wc's. Wakker worden en opstaan met een lading Chinezen is vooral grensverleggend. Ze rochelen, kreunen, borrelen, boeren, gassen en spugen en dat overal en constant. Iedereen laat alles vallen waar hij staat. Er wordt constant rondgegaan met eten (oa vacuüm verpakte kippenklauwen, snotpap etc), drinken, opladers voor telefoon en speelgoedtreintjes. Gisteravond laat zijn we aangekomen in Xian. Wat voelde ik me smerig!! Dit was echt een van de meest walgelijke dingen die ik ooit heb meegemaakt, maar zo leuk! Morgenavond mag ik weer, haha.

Vanochtend het terracottaleger bezocht. Indrukwekkend, interessant, fascinerend en zo niet mijn ding! Absoluut een goeie been there, done that maar dat is t. Vanavond Xian onveilig maken en morgen vroeg uit de veren om een rondje over de stadsmuur te fietsen (ja, je leest t goed). Daarna nemen we de nachttrein naar Beijing. De laatste stop deze reis, heel raar.

  • 17 Juni 2014 - 11:28

    Dymphie:

    Lonnie!

    Weet jij wel dat op het moment dat dit bericht hier binnen komt ikke zit te ploeteren bij de OR! Telepathie!
    Zwaar afzien hier zonder jou tussen al die mannen, maar een mooi moment om snel ff je verslagje te lezen.
    Wat een hilarische treinreis, ha ha! Weer een gevalletje van ´ja hoor, heeft Lon weer.´
    Maar stinken, boeren, spugen en al die andere Chinese lekkernijen gewoon voor lief nemen, het is daar kei mooi!
    Geniet er nog ff flink van, want voordat je het weet zitten we hier ´gewoon´ op Mundial, ok moi ;-)
    Enjoy China!
    X Dymphie
    p.s. we zijn bij de rondvraag, yes!

  • 17 Juni 2014 - 12:41

    Een Dongense Autoliefhebber:

    Lieve Lonnie,

    Ik lees hier dat je morgen gaan fietsen.

    Nu ben ik tijdens deze hele reis niet ongerust geweest, maar nu houd ik mijn hart vast. Heb je dit al aan de mensen in China laten weten? Is de stadsmuur niet te smal? Heb je de stootkussens al in de goot laten leggen?

    Heb je een elektrische fiets? Zijwielen? Nou ja, alles wat je maar een beetje op de pedalen kan houden?

    Stuur je een foto van deze zeer onwaarschijnlijke gebeurtenis? En kijk alsjeblieft uit met oversteken.

    x

  • 17 Juni 2014 - 15:11

    Ilja:

    Dit klinkt echt als... China! Ik hoor de rrrrrochels nog als ik dit weer lees. En over de geur nog maar te zwijgen. En het wordt ook niet minder, maar jij kunt hier best de humor van inzien. Succes ook met de ellebogen in je ribben, want heb ook nog nooit een volk ontmoet wat beter is in voordringen ;) Maar ook daar weet jij raad mee hahahaa. Hoort er allemaal bij en gewoon van 'genieten' en helemaal straks van de Chinese muur, want ook al komt het eind in zicht... die Chinese muur is echt nog wel een heel gave bonus op het eind van deze droomtrip. Have fun in de trein en Beijing en gewoon meerochelen he xxx

  • 17 Juni 2014 - 20:12

    Hans :

    Hallo Lon, ik wil toch ook eens een keer reageren op je geweldige verhalen, ik weet al van Ilja en Vedat hoe geweldig mooi en boeiend het daar is ik hoop dat je nog volop kan genieten van de tijd die je nog rest.Ik wist trouwens niet dat je kon fietsen, doe in Gods naam voorzichtig. Groeten van Hans en Emy en nog heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lon

Actief sinds 18 Mei 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 2630

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Cultureshock!

Landen bezocht: