6662 km over land: Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Lon - WaarBenJij.nu 6662 km over land: Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Lon - WaarBenJij.nu

6662 km over land: Beijing

Door: Lon

Blijf op de hoogte en volg Lon

21 Juni 2014 | China, Peking

Laatste berichtje.....dadelijk ga ik Peking eend eten in Peking, t laatste avondmaal. Morgenochtend brengt KLM me terug naar huis.

Xian was een toffe stad. Echt een aanrader. Fietsen over de stadsmuren was erg grappig en pijnlijk. Volledig geplaveid met van die K-kasseien, geen schokbrekers en slappe bandjes, sowee, ZADELPIJN! 's Middags lekker door de stad gedwaald en om 17.00u naar het station gegaan voor de nachttrein naar Beijing. Ik begin aardig handig te worden in op mijn brits van 3 hoog klimmen, evenals bivakkeren in de trein. Door flink noodweer kwamen we 3 uur later dan gepland in Beijing aan.

Hotel is een fijne afsluiter, ruim, luxe, schoon. Redelijk brak van de trein zijn we in de middag op pad gegaan in het oude centrum van Beijing, met een riksja getoerd door de hutongs (oude wijken). 's Avonds vanaf een terrasje mensen gekeken (en zij naar ons). Gisteren de Chinese Muur beklommen, machtig! Het Zomerpaleis hebben we bezocht. Het stikt hier van de Chinezen! Ja, sws als inwoners (snap ik) maar ze zijn ook nog eens met z'n allen op vakantie in Beijing, haha. Godsiemikkie! De toeristische bezienswaardigheden zijn vergelijkbaar met De Efteling. Rest van de stad is super lelijk. Als afsluiting zijn we vanochtend naar het Plein van de Hemelse Vrede en de Verboden Stad geweest. Heel apart om in een bekende nieuwsfoto te staan. Beijing en haar highlights is iets dat je gezien moet hebben maar het staat niet in verhouding tot de intense belevingen van de afgelopen weken.

Wat een reis! 4 weken, het voelt zo veel langer en tegelijkertijd is het om gevlogen. Tijd om naar huis te gaan. Ik ben moe maar ontzettend voldaan. Snotverkouden van airco icm smog, de inhoud van mijn koffer is niet meer op te frissen met een handwasje, ik ben toe aan koffie, mijn eigen wc en bedje. En ja, ik heb jullie ontzettend gemist. Jullie mij ook een beetje?

Tot snel,

Dikke kus en knuffel Lon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lon

Actief sinds 18 Mei 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2622

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Cultureshock!

Landen bezocht: