Chitwan national Park Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lon - WaarBenJij.nu Chitwan national Park Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lon - WaarBenJij.nu

Chitwan national Park Nepal

Door: Lon

Blijf op de hoogte en volg Lon

01 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Vrijdag zijn we vroeg uit Varanasi vertrokken, een helse tocht! De wegen zijn smal en bomvol met auto's, vrachtwagens, busjes, fietsers, trekkarren, geiten, honden, koeien en mensen die gewoon half op de weg staan. Er is constant getoeter. Het busje schoot slalommend over de weg. Enige opties was heel hard slapen! Na 11 uur kwamen we bij een geweldig Engels landhuis aan. Ik had de prinsessenkamer, zo gaaf. Grote toegangsdeuren brachten me in een entreehal, vervolgens in de zitkamer en daarna in een ruime slaapkamer met balzaal badkamer. De rest was een tikkeltje jaloers. Diner aan een hele grote mooi gedekte tafel, ik voelde me echt de lady of the mansion, haha. En RUST!
De volgende ochtend door naar de grens met Nepal. Eind van de dag kwamen we aan in de Rhino Lodge in Chitwan, een paradijsje.
Vandaag zijn we vroeg op pad gegaan voor een jungle walk. Het is hier geen tropisch gebied (wel malariamuggen) dus het bos lijkt aardig op wat wij ook hebben. Alleen.....kun je hier neushoorns, beren, tijgers, krokodillen en olifanten tegenkomen. Das toch anders lopen. Neushoorns gezien, 3 stuks. Heel indrukwekkend. Dichtbij genoeg om even te checken wat de juiste vluchtroute is, mocht ie ineens een sprintje trekken. Net te ver weg voor mijn camera om hem goed vast te leggen.
Moe, voldaan en zeiknat van het zweet olifanten gaan wassen in de rivier. Wat een schatjes. Kei lekker om een dikke knuffel te geven. Ook nog even met kleren en al gezwommen in de rivier, tot we er uit moesten omdat er een krokodil (een echte, geen opblaasbare) aan kwam. Vanmiddag relaxen op mijn terrasje in de tuin.

Een temperatuur update van de eerste week. India tussen de 45 en 48 graden. Nepal 37 graden. Lekker warm (ik zweet me echt compleet de tering, haha). Door de hitte zijn er weinig toeristen, dat is een cadeautje.

Morgen gaan we door naar Kathmandu. Zin in. Nepal is zo veel relaxter dan India. Er is meer rust en ruimte. En veeeeeeel minder herrie.

Kus Lon

  • 01 Juni 2014 - 11:58

    Jochem:

    Ha die Lon,

    Ik lees je avonturen met héél veel plezier. Kei leuk die verhalen.
    Blijven posten hè?

    India trekt mij niet zo maar als ik je blog zo belees...wellicht ooit
    toch es proberen. Nepal daarentegen lijkt me super. Zeker ook
    omdat het er ruim en rustig is. Een plek om tot bezinning te komen.

    Ben benieuwd naar je volgende verhalen....

    Groetjes, Jochem

  • 01 Juni 2014 - 15:05

    Ilja:

    Hee meske. Bereid je dan maar voor op de rust en ruimte in Kathmandu hahahaa... NOT! Maar Kathmandu is fantastisch. Dus geniet nog even van de rust daar en op naar Kathmandu city xxx

  • 01 Juni 2014 - 18:57

    Emy Reijnen:

    Hoi lonneke leuk dat we kunnen volgen op je reis door Nepal en Tibet.geniet er van. Hans en Emy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lon

Actief sinds 18 Mei 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 2638

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Cultureshock!

Landen bezocht: